Z Černé hory přes Portášky až na Sněžku

Na trase dlouhé cca 14 km využíváme lanovky na Černou horu, Portášky a ze Sněžky dolů. Je vhodná i pro zdatnější děti. Největší výstup je v závěru na Sněžku, kde případně můžete využít lanovku z Růžové hory.

1) Od chaloupky vyrážíme autobusem směr Janské lázně - Zátiší (doporučujeme spoj kolem 8. hodiny, pozdější bývá plnější), kde nastoupíme na lanovku Černohorský express.

2) Na vrcholu Černé hory se vydáme po žluté směr Pec pod Sněžkou a ti odvážnější mohou cestou vylézt na rozhlednu. Po cca 500 metrech je možné se občerstvit v Černé boudě.

3) Pokračujeme dále po žluté, kde se děti cestou zabaví na naučné stezce s různými úkoly a kvízy. Cestou máte možnost odbočit na naučnou stezku Černohorské rašeliniště, kde stojí za to dojít alespoň na vyhlídkovou věž.

4) U odbočky na Černohorské rašeliniště je třeba se napojit na červenou a po chvíli odbočit na modrou a sejít krásným údolím Javořího potoka na jehož konci se napojíte na zelenou až do Velké Úpy ke spodní lanovce na Portášky.

5) U horní stanice lanovky je možné se občerstvit v Portášových boudách a kousek dál se nachází  herní krajina Pecka, kterou určitě nemůžete s dětmi minout. Velký areál s dřevěnými interaktivními sochami a objekty na motivy krkonošské fauny nabízí nadživotní setkání se zvířecími obyvateli nejvyšších českých hor. Pokud nebudete moci děti odtrhnout od zábavy, je možné zde cestu skončit a vrátit se lanovkou nebo pěšky do Velké Úpy a autobusem dojet až k chaloupce.

6) Kdo bude pokračovat dál, vydá se po žluté přes Růžohorky (možnost občerstvení) na Růžovou horu a odtud buď pěšky dále na Sněžku, nebo nahoru lanovkou.

7) Ze Sněžky sjedete lanovkou do Pece, kde je možné cestou z lanovky děti zabavit na menší zábavné cestě s úkoly. Z Pece pak pohodlně dojedete autobusem až k chaloupce.